David Harvey – Kapital’i Okumak | 1. Ders [Türkçe]

Temmuz ayında kötü bir biçimde ayağımı burkunca bir süre evde kapalı kaldım. Yazın en güzel zamanlarını dört duvar arasında geçirmek mecburiyeti elimi kolumu bağlayınca, ben de sürekli kitap okumak yerine, yararlı bir şeyler üretmek istedim.
 
David Harvey’nin 2010 yılında internette yayımlanmaya başlamış “Reading Marx’s Capital” derslerini sözlü olarak tercüme edip sesimi kaydetmek bir süredir zaten aklımdaydı. Bahsettiğim sakatlık bana bu boş zamanı sağladı. Altta 13 dizilik bu derslerin birincisini Türkçe, bir nevi dublajlanmış şekilde bulacaksınız.
 
Tercüme boyunca David Harvey’nin Marx’ın Kapital’ine yaptığı atıflarda, Yordam Kitap’tan 2011 yılında çıkan, Satlıgan & Selik tarafından tercüme edilmiş Kapital baskısını kullandım. Ayrıca derslerin İngilizce çözümleri de çok yardımcı oldu. (Bu arada Harvey’nin bu derslerden yola çıkarak yazdığı “Marx’ın Kapital’i İçin Kılavuz” da Metis’ten Bülent O. Doğan tercümesiyle yayımlandı.)
 
Ses 2012 Ağustos’u boyunca GarageBand programında kaydedilip videoya eklendi. Her sözlü tercümede olduğu gibi ufak tefek kayıplar var, ama bunların asgari düzeyde kalmasına ve önemli bir anlam kaybına yol açmamasına çalıştım. İlk video olmasından kaynaklı kimi kavramlarda birlik sağlamak mümkün olmadı. Örneğin zaman zaman mübadele/değişim (exchange) ve değiştirilebilirlik/birbirinin yerine geçebilirlik (commensurability) kavramlarının ikisini de kullandım, gibi…
 
Vakit buldukça dizinin diğer derslerini de kaydedip buraya yükleyeceğim.
Eleştirileriniz olursa, lütfen ya bu yazının altına ya da videonun youtube’daki sayfasına yorum yazmaya çekinmeyin.
 
Umarım işinize yarar.
3 thoughts on “David Harvey – Kapital’i Okumak | 1. Ders [Türkçe]

Leave a Reply

